שכירה – הריון בעבודה

הכנה ללידה, הכנה להנקה והכנה רגשית, הן רק חלק מההכנות שאנחנו עושות בהריון. יש להן מקום צורך ותפקיד בהכנת כל אישה לתינוק החדש שבדרך.

אבל הדבר שלרוב נראה תלוש, לא רלוונטי וברמות מסוימות אפילו אסור לדיון, זה הכנה ל"ניהול קריירה" אחרי הלידה. אפילו חוק שמגן עלינו בדיוק לצורך הזה יש במדינה, כדי שנוכל להתמסר לתינוק ולממש את זכותנו להתנתק מענייני עבודה.

אבל מה קורה אם בזמן שאת בהתנתקות מוחלטת מהעבודה, מתכננים בשבילך מסלול אחר, פחות מעניין, עם פחות אפשרויות לקידום וכמובן גם פחות שכר? ועל הדרך משכנעים אותך שזה מה שאת רוצה כי זה הכי טוב בשבילך, עכשיו... כשאת אמא.

או לחילופין, מה קורה כשאת נשאבת לצרכים של התינוק, ומאריכה את חופשת הלידה ואח"כ שוב מאריכה, או אפילו מתפטרת, והזמן עובר, ופתאום את מרגישה שאת רוצה לחזור לעבודה יותר מאי פעם אבל מגלה ששוק העבודה לא אוהב נשים בגיל שלך, במיוחד כשהן מגדלות ילדים וכשיש להן "חור" בקורות החיים.

זה לא חייב להיות ככה! עם מודעות והכוונה נכונה, והשקעה ממוקדת, את יכולה להגדיל את טווח האפשרויות שלך במאות ואלפי אחוזים. ואין זמן טוב מעכשיו לעשות את זה.

הדרך לנהל ולטפח את הקריירה בצומת הזה משתנה בכפוף להרבה מאוד קריטריונים כמו המקצוע וההכשרה שלך, הענף והארגון בו את עובדת, אבל יותר מכל, הדרך צריכה להתאים למי שאת כאישה, כאמא וכמפרנסת.

לידה של תינוק חדש, בפעם הראשונה, השנייה וגם ברביעית..., תשפיע על הצרכים שלך ושל בני הבית וגם על רצונותייך. טווח האפשרויות והדרך למציאת המסלול המדויק לקריירה ולגידול התינוק שלך יהיו תלויים בזמן שנשאר לך עד סוף חופשת הלידה.


באיזה שלב את?

מתכננת הריון בעבודה

מתכננת הריון בעבודה

"נו באמת, את מסודרת, איזה דאגות כבר יכולות להיות לך" את זה כבר אמרו לך? בתור שכירה את בטח יודעת

כבר בהריון בעבודה

כבר בהריון בעבודה

כשאת כבר בהריון, את בטח רוצה להתרכז בעצמך, בהריון שלך ובעבודה שהיא שלך נטו ואולי גם ככה קצת יותר קשה

לקראת לידה בעבודה

לקראת לידה בעבודה

את כבר מתקרבת למועד הלידה, לא עשית תכניות ולא נערכת באופן מיוחד. אולי יש לך מחליפה והארגון ניהל את התהליך

אחרי לידה בעבודה

אחרי לידה בעבודה

את בבית, נהנית מהתינוק הקטן והמתוק ולא מצליחה להפסיק להסניף אותו. השבועות האלה מתישים אותך אבל הם גם השבועות המהירים